Stříbro na Radavském poháru 2013

30. srpna 2013 v 11:20 | JiV |  Závody
Poslední srpnový víkend na Orlické přehradě se nesl ve znamení jednoho z nejstarších závodů na Orlické přehradě - Radavského poháru. Organizátorem závodu byl již tradičně YC Písek s hostiteskou marínou na Radavě. V letošním ročníku startovalo cca 50 lodí ve čtyřech kategoriích. Závodní team Lodního rozcestníku tedy samozřejmě nemohl chybět. Posádka jela tentokrát v novém ve složení: Jindra Valíček - kapitán, Pavel Sobotka - kormidelník, Lucie Kolářová - kosatník. Po druhé rozjížďce již posádka fungovala relativně koordinovaně. Fidé byla po částečné reknostrukci sice zase o něco těžší, ale dostala druhý spinakrový peň použitelný pro vyložení genny na zadní vítr, nová lana na výtahy, lehký lazy jack a zadní kladky pro pinakrové otěže. Další změny pro závody budou následovat po vyhodnocení těchto úprav. Stále je aktuální otázka prodloužení lodi o vysunutý čelen a asymetrický plochý spinakr pro zadoboční vítr. Bude také třeba se zamyslet nad dovyvážením lodi v prostoru přídě...


Počasí závodu přálo a za první den se podařilo odjet tři rozjížďky za slunečného počasí v mírném, většinou poryvovém větru, jak tomu již tak na Orlíku běžně bývá. První startovaly race-cruisingové lodě v kategorii do 7 m a nad 7 m. Poněkud nelogicky za nimi startovaly teprve lodě v kategorii race I a race II. Poryvy střídající místy i bezvětří příliš nepřály klasickým spinakrům a tak nejedna loď lovila místy vítr jako na letní drakiádě. Načí zásadní nevýhodou byl poměrně malý spinakr a vysoká návětrnost lodě, související zřejmě s vyvážením. Ve všech třech rozjížďkách závodu jsme obhájili druhou pozici a vyrovnaným výkonem jsme si dojeli pro cekové stříbro. Potěšujícícm faktem je, že vzhledem k rezervám lodi se zdá, že Fidé má i na boj o umístění nejvyšší, což však předpokládá některé úpravy lodě, takeláže a změnu tvraru spinakru.

Novinkou závodu bylo vlajkování na startu s málo pochopitelnými intervaly 5, 4 a 1 minuta. Možná mi něco uniklo, ale tento časový sled jsem nějak dosud nepochopil. Naopak barevné označení lodí v jednotlivých kategoriích vedlo k výrazně lepší orientaci ve startovním poli. Chválíme. Fotografie ze závodu najdete zde: Radavský pohár_2013. Fotografie z vyhlášení pak jadete v naší fotogalerii.

Race-cruising, lodě do 7 m
1. Niky s kapitánem Martinem Hacmacem
2. Sportina 595 - Fidé s kapitánem Jindřichem Valíčkem
3. Night Wish s kapitánem Liborem Vackem

Race-cruising, lodě nad 7 m
1. Šmudla s kapitánem Pavlem Klimešem
2. Torpédo s kapitánem Pavlem Polákem
3. Sagitta s kapitánem Lubomírem Pracnou

Race I
1. Le Gazou s kapitánem Petrem Kupkou
2. Intrique s kapitánem Janem Dvořákem
3. Manson s kapitánem Vladimírem Janoušem

Race II
1. Abrakadabra s kapitánem Jaroslavem Sochorem
2. T- Boat s kapitánem Zdeňkem Sunderhaufem
3. Fiškus s kapitánem Josefem Ovčičkou
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Viktorie Viktorie | Web | 22. listopadu 2013 v 18:08 | Reagovat

Do Itálie na lyže odjíždí hromada českých lyžařů hlavně proto, že perfektně udržovaným sjezdovým tratím, vcelku slušné dostupnosti, příznivějším cenám vleků a stejně tak kvůli poměrně stabilnímu hezkému počasí.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama