Říjen 2012

Orlický pohár

26. října 2012 v 12:05 | JiV |  Závody
Stránky Orlického poháru najdete zde: http://www.ycpk.cz/racing/terminova-listina

Pravidla k účasti v Orlickém poháru si lze stáhnout v souboru DOC http://www.ycpk.cz/sites/default/files/file/pravidla_ucasti_v_Orlickem_poharu.doc


Pohár slunce 2012 - vyhlášení

26. října 2012 v 11:48 | JiV |  Závody
POHÁR SLUNCE
vytrvalostní závod plachetnic - osmihodinovka
třída KAJ 1, kategorie do 7m, nad 7m, RACE
termín:
sobota
29.9.2012
Start:
10:00
Radava
Cíl:
18:00-18:30
na trase závodu

Orlický pohár 2012 - termíny závodů

26. října 2012 v 11:42 | JiV |  Závody

Orlický pohár 2012 - termínová listina

Orlický pohár 2012:

Barandovský pohár 16-17.6.2012 Yacht club Barrandov, marina Barrandov
Radavská regata 30.6.2012 Yacht club Písek, marina YCPK Radava
Letní čtyřiadvacítka 14-15.7.2012 Yacht servis Novák a Far star team, marina Orlík
Vánoční regata 21.7.2012 Jacht servis s.r.o., marina Hřebeny
Radavský pohár 25.-26.8.2012 Yacht club Písek, marina YCPK Radava
O pohár Vltavy 1.9.2012 Plachtiči z Vltavy, marina Orlík
O pohár Slunce 29.9.2012 Yacht servis Novák a Far star team, marina YCPK Radava

Slapský pohár

26. října 2012 v 11:15 | JiV |  Závody
je seriál závodů určených pro kajutové, otevřené i sportovní plachetnice. Závody se odehrávají na Slapské přehradě. Pořadatelé závodů jsou růtní - jachetní oddíly, fyzické osoby nebo firmy. Cílem Slapského poháru je, podle jeho zakladatele Jirky Havla, pozvednout úroveň jachtingu na Slapech a umožnit sportovní i společenské vyžití co největšímu počet jachtařů z celé republiky.
Platné znění Charty a Pravidel Slapského poháru (2011)

Více se dočtete na Yachtmenu zde : http://www.yachtmen.cz/Texty/text_Slapypohar.html

Sportina 595

25. října 2012 v 15:09 | JiV |  Sportina 595
Sportina 595 je dnes již evergreenem a opravdovou legendou polského jachtingu. Ve své době se jednalo o moderní a jak se později ukázalo i neuvěřitelně nadčasovou konstrukci race-cruisingové lodi, určené původně na Mazurská jezera. Cílovou skupinou byla zejména vnitrozemská jachtařská komunita. Loď byla konstruována jak pro rodinný jachting, tak pro závody ve třídě kajutových lodí do 6m. Na rozdíl od Micra konstrukce poskytuje větší komfort a množství úložných prostor, které dávají možnost variabilního řešení interiéru a různých vestaveb. Lod se dočkala mnoha různých úprav zejména ve vztahu a umístění kýlu (pevný kýl, lift kýl, ploutvokýl apod.) Popularita lodě si dokonce vyžádala i vyprojektování dřevolaminátové konstrukce pro amatérskou stavbu v podobě dvakrát lomené šarpie. Vydařená konstrukce se stala také inspirací k podobným projektům, jakým by u nás např. projekt Sprinta a jeho zkrácené verze Akva 550.
Projektantem lodi byl v roce 1982 polský konstruktér Andrzej Skrzat (http://www.skrzat-design.pl/01omnie-en.html). Renomovaná konstruktérská kancelář od roku 1973 dor. 2012 uvedla na svět přes sto projektů lodí. Na seznam projektovaných yachet se můžete podívat např. zde (http://www.skrzat-design.pl/02jachty-en.html) Loď se dočkala i délkově odlišných variant jako Sportina 597, Sportina 600, Sportina, Sportina 680 a 682, Sportina 760.